Scroll Top

Rengøringshold – ansvar/opgaver

 

Dette dokument beskriver rengøringsholdets opgaver og ansvar i løbet af måneden ved følgende aktiviteter:

  • Planlægningsmøder
  • Fællesmøder
  • Fælles fester
  • Tilsynsuge
  • Månedlig rengøring
  • Fælleshusudvalgets ansvar

 

Planlægningsmøde: Den første person på listen af månedens rengøringshold har ansvaret for at indkalde resten af holdet til et planlægningsmøde. Alle skal være bekendt med indholdet af ”Det hvide Ringbind” i køkkenet eller samme dokumenter der forefindes på hjemmesiden under Beboer-Fælleshuset-Rengøring.

Vi vil gerne have et smukt og indbydende fælleshus, til alle vores fester og aktiviteter. Gennemgå og planlæg måneden efter aktiviteterne i fælleshuset.

 

Fællesmøder – Rengøringsholdet har følgende ansvar ved fællesmøder

Før mødet sørges for følgende:

  • Bordopstilling efter plan ”Bordopstilling Fælleshusmøde
  • Kaffebrygning
  • Service sættes frem

Efter mødet sørges for følgende:

  • Affald fjernes
  • Borde tørres af
  • Service sættes i opvaskemaskinen og efterfølgende på plads
  • Bordene stilles efter plan ”Bordopstilling hverdag”
  • Gulvet støvsuges (hvis det er snavset)
  • Toiletter og håndvaske rengøres, tjek at der er toiletpapir og papirhåndklæder
  • Sluk for kaffemaskinen

 

 

 

 

Fælles fester Rengøringsholdet har følgende ansvar efter fælles fester at tilse:

  • Affald og flasker er fjernet
  • Bordene er tørret af
  • Bordene er stillet efter plan ”Bordopstilling hverdag”
  • Servicet er vasket og sat på plads
  • Kaffemaskinen er slukket

Rengøringsholdet har ansvaret for at:

  • Støvsuge og vaske gulve
  • Rengøre toiletter og håndvaske, tjekke for toiletpapir og papirhåndklæder
  • Fjerne madrester fra køl og fryser hvis dette ikke er gjort inden 3 dage efter festen

Tilsynssuge: Læs dokumenterne i ”Det hvide Ringbind” og tjek månedens aktiviteter i Fælleshuset på Hjorteparkens kalender. Fordel ansvaret for ugerne imellem jer. Rengøringsholdets ansvar er at tjekke fælleshuset dagligt og om det er leveret efter standarden når det er brugt, efter de forskellige aktiviteter. Vigtigt, tjek at alle udgangsdøre er lukket og låst. Tjek at depotet er låst og der er slukket for kaffemaskinen. Blomsterne skal vandes efter behov i løbet af ugen, men vær forsigtig ved vandingen at der ikke kommer vand på gulvet, stik en finger i jorden og afprøv fugtigheden. I korte træk husk:

  • Læs dokumentet for ”Rengøringshold ansvar/opgaver”
  • Tjek månedens aktiviteter i kalender
  • Fordel ansvaret for ugerne
  • Tjek at døre er låst
  • Tjek kaffemaskinen er slukket
  • Tjek blomster for vand

Måneds rengøring: Opgaverne for den månedlige slutrengøring som rengøringsholdet har ansvaret for kan også ses i ”Det hvide Ringbind”, samme sted  findes en tjekliste der skal udfyldes af rengøringsholdet. Følgende opgaver skal udføres:

  • Støvsugning og vask af alle gulve
  • Rengøring af bad og toilet
  • Aftørring af:
    • Borde, alle flader og kanter
    • Stoleryg og armlæn
    • Paneler
    • Køkkenlåger
  • Rengør stålvaske
  • Ryste måtter
  • Ude, aftørring af borde og stole
  • Afkalkning af kaffemaskine (1ssp. Citronsyre+1 liter vand, lad stå natten over, rens efter med vand)
  • Vask og tørring af ”snavsetøj” kurv under bord i bryggers

 

Fælleshusudvalgets ansvar:

  • Vinduespudsning i fælleshuset: Der kommer en ekstern vinduespudser en gang om måneden. Vinduerne bliver pudset udenfor og indenfor når der er behov og vi giver vinduespudseren besked.
  • Industriopvaskemaskine: Kontakt til leverandøren Lars nr. 16 og Merete nr.28
  • Toiletpapirdispenser: Kontakt til leverandør Merete nr. 28 og Erik nr.14
  • Indkøb til Fælleshuset: Fælleshusudvalget

 

 

FHU-rengoering-22-02-2020mmj